ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
سرخط خبرها

رونمایی از بسته محتوایی شعر سبک فاطمیه در حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۱۹۶۱۸۴
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
رونمایی از بسته محتوایی شعر سبک فاطمیه در حرم مطهر رضوی
به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، آیین رونمایی از بسته محتوایی شعر سبک فاطمیه در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، جانشین معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در این مراسم که با حضور شاعران آیینی، ذاکران و مداحان اهل بیت(ع) در دفتر اداره مراسم و آیین‌ها در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: بسته محتوایی شعر سبک فاطمیه شامل مجموعه‌ای از اشعار است که توسط شاعران آیینی در وصف بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) سروده شده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله بخشی افزود: این سروده‌ها در قالب بسته محتوایی در اختیار ستایشگران، مداحان و مجریان گذاشته می‌شود، تا در ویژه مراسم‌هایی که به مناسبت ایام فاطمیه در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود مورد استفاده قرار گیرد.

 
وی تصریح کرد: این بسته محتوایی توسط همکاران ما در اداره مراسم و آیین‌های حرم مطهر رضوی جمع‌آوری شده و شامل دو جلد است که از همه قالب‌های شعری از جمله غزل، قصیده، دوبیتی، رباعی و ... در آن استفاده شده است.
جانشین معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ادامه داد: این بسته محتوایی دارای پنج فصل شامل غزلیات مهدوی و همچنین مرثیه حضرت صدیقه طاهره(س) است و بخش پایانی آن نیز به موضوع مقاومت به عنوان موضوع روز جهان اسلام اختصاص دارد.
علیرضا خاکساری، شاعر آیینی حرم مطهر رضوی در حاشیه این مراسم گفت: این بسته به همت کارگروه شعر محتوای آیینی حرم مطهر رضوی و به فراخور مناسبت پیش رو یعنی ایام شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه گرآوری شده است که در اختیار مداحان حرم مطهر قرار می‌گیرد.
وی افزود: کارگروه شعر محتوای آیینی حرم مطهر رضوی شامل اعضای تکیه نوکری و همچنین شاعران آیینی، سید رضا یعقوبی آل، رضا رحیمی عنبران، نوید اطاعتی، سید رضا وفایی و یاسر رحمانی است که اشعار این بسته را از بین دیوان‌های مختلف شعر انتخاب و گزینش کرده‌اند.
روح‌الله راوی‌نیا یکی دیگر از شاعران آیینی نیز در حاشیه این مراسم گفت: موضوعی که در این بسته محتوایی ارائه کرده‌ام، موضوع مقاومت اسلامی و مردم مظلوم غزه است تا در مراسم دهه فاطمیه توسط مداحان خوانده شود.
وی تصریح کرد: برگزاری آیین رونمایی از بسته محتوایی ایام فاطمیه فرصتی را فراهم می‌کند تا شاعران آیینی و ستایشگران اهل بیت(ع) که در حرم مطهر رضوی اجرا دارند، با هم دیدار و گفت‌وگو کنند چراکه این امر در ارتقایی کیفیت اجرا تاثیر بسزایی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->